La Diputació de Castelló guarda un minut de silenci per condemnar als dos últims casos de violència masclista a Castelló i Orihuela
La Diputació Provincial de Castelló ha realitzat un acte de condemna aquest matí enfront de la seua seu per a lamentar els dos recents casos de violència de gènere a la Comunitat Valenciana. Aquests tràgics successos van involucrar l'assassinat d'una dona de 54 anys a les mans de la seua parella a Castelló i l'assassinat d'una dona de 76 anys per part del seu home a Orihuela. Aquests dos casos eleven a 47 el nombre de dones assassinades per les seues parelles o exparelles en el que va de l'any.
En l'acte va estar present la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, així com l'equip de govern i la corporació provincial. A més, es va dur a terme un minut de silenci en l'entrada principal dels diferents centres de treball de la Diputació provincial, permetent que tots els empleats participaren en aquesta manifestació silenciosa però ferma.
La institució provincial va aprofitar l'ocasió per a recordar els serveis d'atenció telefònica disponibles per a les dones que enfronten situacions de violència de gènere, que són els següents: el número 016 per a obtindre informació i ajuda, el 112 per a emergències i el 900 580 888 per a accedir a Centres d'Atenció 24 hores del Govern de la Comunitat Valenciana.